پیلان چگونه می میرند؟
ا. م. شیزلی ا. م. شیزلی

به گزارش پایگاه اینترنتی fotanka.ru، یوری تروشچکین (Yuri Troushechkin)،سرهنگ دوم بازنشسته یگان موشکی ارتش سرخ، ساقط کننده هواپیمای جنگی جان مک کین، سناتور آینده آمریکا در آسمان ویتنام، دیروز- ۱٨ ژانویه سال ٢۰۰٩- در پتربورگ وفات یافت.

بنوشته این پایگاه اینترنتی، تروشچکین، مبتلا به بیماری سرطان بود. وی، در سالهای اخیر، در یک خانه قدیمی در روستای «کراسنی سئله» در حومه سن پتربورگ، در فقر و تنهائی زنده گی می کرد. تنها ممر معاش وی، ده هزار روبل (معادل تقریبا ٣۰۰ دلار) حقوق بازنشسته گی اش بود، که در این مملکت برای زنده گی ساده یک نفر هم کفاف نمی کند. لازم به گفتن است که، امروز در خرابه های بجا مانده از شوروی، چنان شرایطی حاکم شده است که، چندین صد الیگارش جنایتکار مالی و دزدان ثروتهای مردم، دهها میلیارد دلار دارائی کشور و مردم را بالا کشیده اند ولی، زنده گی ساده قهرمانان ملی و انترناسیونالیستی، بسختی تأمین می شود.

سناتور مک کین، کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا، خلبان هواپیمای جنگی در جنگ ویتنام بود. تروشچکین، هواپیمای وی را در تاریخ ٢٦ دسامبر ۱٩٦۷، با موشک ضدهوائی هدف قرار داد که در نتیجه، دستگیر گردید و ۵ سال در اسارت بسر برد.

یادش گرامی باد!


January 20th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی